Info Ex-MOD voertuigen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Crazy-G

Info Ex-MOD voertuigen

Berichtdoor Crazy-G » 07 Aug 2018, 12:41

Hallo, misschien voor sommigen oud nieuws maar wellicht interessant voor sommigen die een ex-MOD Land Rover of Sankey of ander ex-MOD voertuig of zo hebben, via onderstaande link kun je zeven excel sheets downloaden waar je de gegevens en historie van die voertuigen kunt opzoeken.

Ik kwam daarop door een FOI verzoek bij de Britse overheid te doen, zij kwamen met deze site met vrijgegeven data.

https://www.gov.uk/government/publications/foi-responses-published-by-mod-week-commencing-09-july-2018

In de 1e sheet staan alle vermelde voertuigen en in sheet 2 t/m 7 de service records van de vermelde voertuigen.

Ik weet niet af alle voertuigen er in te vinden zijn, maar het zijn er in elk geval 230849.

Doe er jullie voordeel mee.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

Landmarcs

Re: Info Ex-MOD voertuigen

Berichtdoor Landmarcs » 07 Aug 2018, 12:56

Dag GJ,

En wat weet je nu dan van je 1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol wat je nog niet wist ?
(Of wat een ander niet maar zo te weten was gekomen ? )

Groeten MarcS

Crazy-G

Re: Info Ex-MOD voertuigen

Berichtdoor Crazy-G » 07 Aug 2018, 13:29

Niets, helemaal niet hahaha, mijn Lightweight is namelijk een Ex Nederlands leger ding, heb ik ook een certificaat van waar dus echt bijna niets op staat, maar van mijn Sankey weet ik inmiddels wel "alles", maar belangrijkste is dat ik weet van welk jaar die is, dat is namelijk van belang voor de uitrustingseisen van de aanhanger, die verschillen nogal bij verschillende bouwjaren.

Ik hoef dus niet aan later bedachte eisen te voldoen, voornamelijk v.w.b. de verlichting is het met mijn uit 1968 afkomstige Sankey een stuk minder ingewikkeld als met latere aanhangers.

Overigens zonder aan veiligheid voor mezelf of overige weggebruikers in te boeten want de latere eisen voegen daar niet tot nauwelijks iets aan toe, is meer administratief geneuzel naar mijn mening.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

Terug naar “Techniek”