DISCO type 2 - remote werkt niet en slot is defect

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
rickdehaan

DISCO type 2 - remote werkt niet en slot is defect

Berichtdoor rickdehaan » 09 Aug 2018, 11:19

Hallo,

Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een Discovery type 2.
Nu had ik de auto voor een kleine week niet gebruikt en bleek dat mijn afstandsbediening niet werkte.

Geen nood, dan open ik de deur met de sleutel, HELP!! nu blijkt dat het deurslot ook niet werkt.
Ondanks veel proberen (met hulp van de ANWB) kregen we de deur echt niet open, ook met een haak de deur opentrekken werkte niet vanwege de (goede) beveiliging.
Uiteindelijk heb ik een ruitje in moeten slaan om in elk geval mijn huissleutels te krijgen.

Ik krijg nu wel de motorkap open, maar kan dan nog niet veel.
Het is geen probleem met de accu, die is nog OK.
Het is ook niet de batterij van mijn sleutel, die werkt.
Helaas heb ik maar 1 sleutel, dus kan niet de reservesleutel proberen.
Het slot is defect, dus kan ook de EKA code niet invoeren mbv het contactslot

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt voor de hulp,
Rick

sketcher

Re: DISCO type 2 - remote werkt niet en slot is defect

Berichtdoor sketcher » 09 Aug 2018, 17:55

Gefeliciteerd met je aankoop van je Discovery. Vervelend dat je nu een probleempje hebt.

De sleutel kan gestoord worden door een ander signaal. Dat is niet ongebruikelijk maar hier is mogelijk meer aan de hand.

In het dak, achter de hemel (rooflining), links van het achterste dakraam zit een ontvanger. Die wil wel eens, zeker als het daar lekt kapot gaan. Die is gelukkig plug en play en die is wellicht kaduuk. Partnummer YWY 000080. 2de hands zeker niet duur en dit loste het voor mij op. Je kunt er bij komen zonder de hele hemel te hoeven te verwijderen.

Als er iemand is met diagnose apparatuur in je buurt kun je ook eens kijken of het signaal van de sleutel opgepikt wordt en of ze niet perrongeluk uit het geheugen gewist zijn.

Ook zou ik eens kijken waarom je slot het niet doet. Ik neem aan dat die het al niet deed, nu weet je waarom het belangrijk is dat die het wel doet, ook al gebruik je hem normaal gesproken niet. Je bent de eerste niet die er achterkomt wanneer de afstandsbediening weigert. :roll:

Succes
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Terug naar “Techniek”