Erik Peters schreef:....
Waarschijnlijk zijn de treeplanken langs de auto niet zo degelijk dat je ze kunt gebruiken om de auto aan op te krikken. (Op mijn Defender heb ik wel "jackable sills", maar daar nog nooit voor gebruikt). De trekhaak (of de staalplaat waar die aan vast zit) lijkt mij geen probleem.
Precies, ik vermoed dat je de treeplanken met de krik wel omhoog krijgt, maar de auto niet.
Bij Jackable Sills (zoals je wel vaker onder een Defender ziet - maar die ook voor Disco's bestaan) gaat de auto ook omhoog.
Ik ken een geval - en Erik kent het ook - waar de Sill niet direct goed wilde passen (Defenders zijn wel hoekig maar niet per se rechthoekig) en waar je het gewicht van de auto nodig had om alles passend te krijgen, de Sill ging dus net iets meer omhoog als de auto, maar pas toen alle gewicht in de schaal geworpen werd wilde een en ander recht komen (die Sill zit nu dus prima, zelf mooi onder voorspanning, mocht ie nog eens in het terrein van pas komen).
En ... als je de auto niet aan de trekhaak kan optillen dan moet je beter omzien naar een nieuwe trekhaak (of een nieuwe auto).
Groeten MarcS