Brandstof filter en Brandstofpomp locatie

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Victor de Haan

Brandstof filter en Brandstofpomp locatie

Berichtdoor Victor de Haan » 16 Jun 2019, 20:49

Hallo, Ik ben Victor.

Ik ben 18 jaar en 2 jaar geleden heb ik mijn eerste Land Rover 90 v8 uit 1986 gekocht in losse delen.
Het nadeel is als je een Land Rover in delen koopt is dat je niet weet hoe het in elkaar zat. Ik ben nu bezig met het brandstofsysteem. Maar ik weet niet wat de locatie is van de brandstof filter en de brandstof pomp. Ik heb een zij gemonteerde benzine tank en een buiten de tank gemonteerde brandstof pomp. Als iemand weet wat de locatie is van deze twee onderdelen en misschien daarvan een foto, dat zal helpen.

Erik Peters

Re: Brandstof filter en Brandstofpomp locatie

Berichtdoor Erik Peters » 16 Jun 2019, 23:02

Het lijkt erop dat deze onderdelen achter de brandstoftank gemonteerd horen te zitten, aan de binnenkant van het chassis misschien?, als ik kijk naar de tekening van (het deksel van) het brandstoffilter.
Schermafbeelding 2019-06-16 om 22.57.10.png
Het plaatje komt uit het onderdelenhandboek en in het werkplaatshandboek vind je misschien ook wel een tekening van e.e.a.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Victor de Haan

Berichtdoor Victor de Haan » 18 Jun 2019, 20:24

Bedankt voor de foto en de reactie, echter heb ik gekeken naar de bevestigingslocatie die de foto laat zien. Ik had gezien dat de foto is van een 110. Als ik de zelfde locatie opzoek op mijn 90 zit de reactie arm in de weg. dus als jullie nog meer suggesties hebben, graag.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 19 Jun 2019, 01:18

IMG_1686.png
Hier het plaatje van een 90.
De tank hangt dacht ik rechts van het chassis zo'n beetje onder de bijrijdersstoel en als er achter de tank geen ruimte is voor brandstofpomp en filter dan zitten die waarschijnlijk aan de binnenkant van het chassis.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Victor de Haan

Berichtdoor Victor de Haan » 28 Jun 2019, 16:45

Sorry voor de late reactie. Zit middenin een toets week. Bedankt voor de foto. ik heb de locatie gevonden.

Terug naar “Techniek”