op zoek naar een passende Discovery

Vandepoel

op zoek naar een passende Discovery

Berichtdoor Vandepoel » 02 Jul 2019, 22:26

Ha allemaal, ik kijk al zolang ik auto rijd uit naar een Landrover. in de jaren 80 van de vorige eeuw moest het een omgebouwde LandRover worden, zo een die overgezet was op een oud chassis zodat je geen wegenbelasting zou hoeven betalen; diverse bedrijven bezocht (limburg - Brabant) maar nooit de knoop doorgehakt. Mijn echtgenote (ja ook toen al) wilde eigenlijk liever een Defender rijden maar dat zag ik toch niet zo zitten met het slechte comfort Wel allerlei andere auto's gereden met hun eigen sores, zoals diverse eenden (heerlijk kwaken over de weg),een dikke heerlijke Volvo 262 (gekocht van en stel studenten; vastloper gehad omdat ze het olielampje verwisseld hadden met de handrem), 2 x een Citroen GSA (wat n fantastische auto maar owee als je iets moest klussen want dan kon de hele motor uitgebouwd worden), een LADA 2105 (wat n waardeloze wegligging en mijn vrouw wilde er niet in gezien worden, net zo zwabberig als de eerste Landrovers, maar wel onverslijtbaar; met lekkende kleppen verkocht aan Polen eind '80 toen het ijzeren gordijn gevallen was). Sindsdien ben ik meerdere lease-autos verder en allemaal even braaf.
Nu ben ik 2 weken geleden met mijn laatste privé-auto Volvo C30 (want ik was als ondernemer het zat om naast alle kosten ook de bijtelling te moeten betalen) aangereden: total loss. Ik heb slechts een zware hersenschudding, maar misschien is de tijd dan nu gekomen om echt over te gaan op een Landrover en wel een Discovery!!
ik wil een grijs kenteken en zakelijk gaan rijden met een youngtimer regeling want anders ben ik weer aan de beurt.
dus ik zoek een mooie en goede Disco uit 2003-2004: wie kan mij aan goede tips of autos helpen? ik probeer te ontdekken of ik voor een luchtvering moet gaan of maakt dat niet uit? ik ga voortaan met het OV proberen te rijden dus de Dico is vooral voor eigen en lol-transport...
ik hoor graag jullie suggesties en tips!!
thanks

Terug naar “Gevraagd”