No mas, porfavor.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
maxamillion

No mas, porfavor.

Berichtdoor maxamillion » 03 Sep 2019, 13:59

Ola, ik ben novis op dit Forum. Sorry, op het Forum!

Mijn naam is Maxamillion. Woon momenteel nog in Belgie en ga binnenkort verhuizen naar Utrecht, of daar ergens in de buurt. Ik heb net een Land Rover Defender Santana gekocht. (Ik noem haar Chulla :shock: . En vertel me niet dat ik de enige ben die zijn/haar LRD een naam heeft gegeven! :roll: ) Ik wacht momenteel op mijn kenteken omdat Chulla uit Spanje komt. (Sinterklaas was een beetje vroeg deze keer!)

Ik hoop veel van jullie te leren voor wat bereft onze passie. En ik zal de komende weken behoorlijk wat vragen hebben als ik ze al niet zo direkt kan vinden in de andere veel gestelde vragen.

Ook hoop ik af en toe samen met jullie mee door het slijk te kunnen ploeteren.

Adios, Max

RaRo74

Re: No mas, porfavor.

Berichtdoor RaRo74 » 03 Sep 2019, 16:22

Bienvenida Max :D
RaRo74
Het is een blauwe.............

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Sep 2019, 17:22

Ola Max,

Alleen .... een Santana Defender ... dat had Santana wel gewild maar LandRover deed niet mee.
LandRover heeft na de licentie voor de Series 2 & 3 verder geen licentie willen afgeven voor de Defender.
< Althans dat is het verhaal, wellicht bood Santana te weinig. >
Na de Series 2 en 3 is Santana verder gegaan met het doorontwikkelen van de Series (dus een soort Series 4 & 5).
En uiteindelijk kwam Santana met de Hanibal ... daarna werd het Iveco en uiteindelijk werd het niks.

Je ziet dan ook tegenwoordig (weer) opnieuw LandRovers (en dan dus echte Defenders) in Spanje.

Groeten MarcS

maxamillion

Berichtdoor maxamillion » 04 Sep 2019, 13:27

Hi Marc. Gracias por tu explication. (bedankt voor je uitleg.) Wat is dan eigenlijk het grote verschil tussen de Defender en Santana? Qua motor dan wel te verstaan. Want ik zie niet het verschil tussen mijn Chulla en de Defender, afgezien van de voor- en achterlichten.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Sep 2019, 18:56

Het grootste verschil tussen een Santana en een Defender zijn de veren. Bladveren onder de Santana en schroefveren onder de Defender. Alsmede het bouwjaar, want de Defender is pas zo genoemd na het verschijnen van de Land Rover Discovery (in 1989).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Sep 2019, 19:21

Erik Peters schreef:Het grootste verschil tussen een Santana en een Defender zijn de veren. Bladveren onder de Santana en schroefveren onder de Defender. Alsmede het bouwjaar, want de Defender is pas zo genoemd na het verschijnen van de Land Rover Discovery (in 1989).

Ook heeft de Santana altijd de bijschakelbare 4x4 gehouden terwijl de Defender en de pré-Defender permanent 4x4 heeft met een midden-differentieel.

De latere Santana's hebben wel parabool-veren ipv de "brute" bladveren, dus de scherpe kantjes van de bladveren zijn er wel af.

Verder zijn er eindeloos veel kleinere verschillen.

Groeten MarcS

Santana Hanibal.jpg
    Santana Hanibal - 2005 -

Terug naar “Nieuw op het forum”