Restauratie 1964 militaire FFR

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Rover 8 FFR

Restauratie 1964 militaire FFR

Berichtdoor Rover 8 FFR » 22 Mar 2020, 18:07

Beste leden,

Een tijdje geleden ben ik begonnen met de restauratie van een 40 Amp 24V militaire radio-auto uit 1964 ('toast rack'). Het doel is om haar zo authentiek mogelijk te maken. Precies zoals ze was toen ze diende in de Engelse 'Rhine army'. Het chassis, schutbord, de assen en de motor, versnellingsbak, remmen en vering zijn al af. Nu echter is het punt van opbouw waarin gerestaureerde onderdelen gemonteerd moeten worden. Dit is waarom ik mij nu tot dit forum wend. Dit is mijn eerste Land Rover restauratie en ik zou graag willen weten wanneer bijvoorbeeld sealants, vetten en andere spullen toegepast moeten worden bij de installatie van onderdelen en wat de handigste volgorde is om een Land Rover op te bouwen (Hoe zit de radiator bijvoorbeeld bevestigd?). Ook heb ik een groot probleem met het vinden van Engelse militaire onderdelen, zoals klemmen voor de twee batterijen tussen de stoelen, kleppen voor op de seat boxes, 24V Lucas lampen, FFR huif, etc. Bij Van Dam hebben ze de meeste oude Engelse NOS spullen al uitverkocht. Mochten jullie tips, foto's, adressen of onderdelen hebben dan houd ik mij aanbevolen. Zijn er wellicht mensen met een FFR? In Engeland zijn er een paar restauraties op internet te vinden (De Laro op de foto is exact hetzelfde type).

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Nils Oudshoorn
Bijlagen
8474942287_b1bab6efe2_o.jpg

Edward

Re: Restauratie 1964 militaire FFR

Berichtdoor Edward » 23 Mar 2020, 11:06

Batterybox etc heeft Arend van http://jeepsandlandies.nl/ liggen met nog wat spul. Mocht hij het niet hebben dan kan hij het voor je regelen in UK of je de adressen daarvoor geven. Arend is een handelaar maar wel een heel geschikte en redelijke!

Mijn halve Serie IIa komt bij hem vandaan. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Rover 8 FFR

Re: Restauratie 1964 militaire FFR

Berichtdoor Rover 8 FFR » 23 Mar 2020, 18:14

Bedankt voor de tip! Ik zal eens contact opnemen.

Terug naar “Nieuw op het forum”