Disco v8 voorstellen...

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
RHW

Disco v8 voorstellen...

Berichtdoor RHW » 26 Mar 2020, 22:52

Hallo,

Fijn dat er forum is voor Land rover eigenaren! Ik kijk nu al uit naar het speurwerk om mijn kennis te verdiepen voor mijn Disco (mag je eigenlijk Disco zeggen? Of is dat 'not done' onder de liefhebbers ;).

Sinds kort wederom in het bezit van mijn zwarte disco v8 uit 2004. Een van de laatste modellen aangezien het een Gant editie is (volgens mij was dit het uitzwaai model). Ik zeg wederom omdat ik de auto in '18/19 ook al in bezit had en het eigenlijk een eerste stap richting een 110 zou zijn. Maar na verkoop begon ik hem te missen en de disco 2 meer en meer te waarderen. Comfort, ACE, toch ook wel de looks en het heerlijke gevoel van de v8. Dus plots toch maar weer eens gaan kijken of er nog fraaie exemplaren te koop stonden en warempel mijn 'eigen' disco stond na 8 maanden weer te koop. De (ver)koper zocht toch iets ruimers. Dus zonder te piekeren de auto weer teruggekocht. Sindsdien is de wens naar een Defender verder aan het wegebben.

Sinds ik heb terug heb zijn er wel wat problemen ontstaan... Ruitenwissermotor voor is op zijn einde en dakramen zo lek als een mandje (ik dacht dat ik dit allemaal gefixt had in '18). Maar goed. Groter probleem is vermogensverlies boven de 120, en de motor loopt onrustig. Maar goed... reden genoeg om het forum door te spitten. Tijdens mijn 900s jaren ook veel aan het Saab forum gehad en voorlopig gaat ie niet nog een keer weg!

Groet,
Reinout

Edward

Re: Disco v8 voorstellen...

Berichtdoor Edward » 27 Mar 2020, 13:21

Ruitenwissermotor is een bekend euvel. Gewoon heel de unit vervangen want de assen waard de wisserarm opzit lopen ook uit. Dakramen is een kwestie van demonteren en opnieuw goed monteren. Op zich een klusje van niks, alleen de hemel moet eruit en dat is een puist werk.

De V8 weet ik geen kloot van dus daarmee kan ik je niet helpen.

Ik ben aan m'n 4e disco bezig. Eerst een D1 gehad, later een D2 G4 ditie, die ingeruild op een Defender. Na drie maanden Defender er gelijk weer een D2 naast gezet en die heb ik 7 jaar gereden tot 350K en een koprol. Nu weer een Disco met net 2 ton op de klok. :D :D
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Nieuw op het forum”