Einde forum

Mededelingen van 'huishoudelijke aard'
gp-campers

Einde forum

Berichtdoor gp-campers » 07 Jul 2024, 14:03

Poeh wat jammer dat het forum gaat stoppen. Ik kijk er met bepaalde regelmaat op maar ik snap ook dat het een hoop inspanning vergt om alles bij te houden. In ieder geval bedankt voor al die jaren. Er is een prachtige informatiebron ontstaan. Blijft deze wel beschikbaar of zijn straks alle berichten ‘verdwenen’?
Mvg Gertjan.

Landmarcs

Re: Einde forum

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jul 2024, 10:35

Tja, d'r is al vaker over geschreven, zie bijv viewtopic.php?f=16&t=14259.
Wij - dwz de actieven op het forum - snappen het eigenlijk niet.
Het LRCH-bestuur zou er goed aan doen eens te schetsen wat de overwegingen zijn.
Wat zijn bijv. de kosten (financieel en qua vrijwillers-inzet), en wat is het al dan niet erkende profijt van een forum als dit voor de LRCH.
Ik ben een leek op het gebied van de forum-kosten maar ik vermoed dat die kosten beperkt kunnen zijn gezien het feit dat allerlei klups en zelfs privé-personen een forum starten en ook heel lang aanhouden. Wellicht heeft de LRCH gewoon een te duur abonnement.

Ik denk dat het een misrekening is te denken dat de zg sosjale media de functie van een forum als dit kunnen overnemen.
De "sosjale media" zelf vertellen je natuurlijk graag dat zij de toekomst zijn, maar ze kunnen je ongeveer van alles op de mouw spelden.
Het goede van een forum als dit is dat het enigszins werkt als wikipedia: er is een grote mate van zelf-correctie en de terugvindbaarheid is ook heel groot.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 11 Jul 2024, 19:07

gp-campers schreef:Poeh wat jammer dat het forum gaat stoppen. Ik kijk er met bepaalde regelmaat op maar ik snap ook dat het een hoop inspanning vergt om alles bij te houden. In ieder geval bedankt voor al die jaren. Er is een prachtige informatiebron ontstaan. Blijft deze wel beschikbaar of zijn straks alle berichten ‘verdwenen’?
Mvg Gertjan.