Voorstellen en vraag

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Ceesjan

Voorstellen en vraag

Berichtdoor Ceesjan » 03 Aug 2024, 23:06

Beste landrover rijders ,
ik ben Ceesjan en heb een Santana pickup uit 1988 ,
De achterkant staat door de bladveren nogal hoog en ik wil deze verlagen ,

Heb ik dan misschien andere bladveren nodig? Of kan ik ze aanpassen ? Of heb ik parabool bladveren misschien?

En weet iemand een betaalbare verzekering voor een bedrijfsauto geregistreerde landrover Santana ?

Dank alvast voor jullie adviezen , vr groet Ceesjan

RaRo74

Re: Voorstellen en vraag

Berichtdoor RaRo74 » 05 Aug 2024, 15:41

Gelukkig heb ik geen verstand meer van verzekeren maar online kun je bij iedere verzekeraar je kenteken invoeren waarna er in diversen smaken een verzekering op maar uitrolt. ZLM doet het altijd wel leuk en daar heb ik een aanhanger lopen. Bij Interpolis loopt de RaRo mee met de rest van het wagenpark.

De snelste manier is om een paar zakken zand achterin te gooien of wat andere "ballast" :lol:
Anders aan beide kant 1 blad verwijderen.

of

Een drop shackle set monteren.

Maar ga je geen lading vervoeren dan? Kans dat je dan al snel op de gewenste hoogte uitkomt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En anders heeft Marc nog wel wat inbreng :lol:
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Landmarcs

Re: Voorstellen en vraag

Berichtdoor Landmarcs » 05 Aug 2024, 17:49

Ceesjan schreef:een Santana pickup uit 1988 ,

De achterkant staat door de bladveren nogal hoog en ik wil deze verlagen ,

Heb ik dan misschien andere bladveren nodig? Of kan ik ze aanpassen ? Of heb ik parabool bladveren misschien?

En weet iemand een betaalbare verzekering voor een bedrijfsauto geregistreerde landrover Santana ?

Wat betreft het laatste.   Vroeger was het "Wiggers" nu is het http://www.3oaks.nl.
Of ze nog zo goed zijn als vroeger weet ik niet, maar tot nu toe heb ik geen klagen.
Toen ik een paar jaar terug door een onbekende dader werd aangereden hebben ze heel prettig geholpen.
O ja, het wil bij sommige verzekeringen nogal uitmaken of je een bedrijfsauto ook "bedrijfsmatig" verzekert, of gewoon als particulier.
Voor een "bedrijfsmatig" gebruikte auto hebben ze vaak een extra hoog "white-van-man" tarief omdat de gemiddelde "white-van-man" gewoonlijkl als een houthakker, en daarbij vooral in de drukke spitsuren, rijdt.

NB   Je kan ook de zoekfunctie eens gebruiken, er is vaker over verzekeren geschreven.

Dan wat betreft de "Parabolen". Het zou maar zo kunnen dat een 88-er Santana (al) op parabool-veren staat.
Je herkent paraboolveren doordat er lucht tussen de veerbladen zit, bij een traditionele bladveer liggen de bladen tegen elkaar aan (aangenomen dat ze niet door roest uit elkaar gedrukt zijn).
Naar ik begreep zijn de originele Santana-parabool-veren van goede kwaliteit (goedkope after-market wil nog wel eens doorzakken).

Een Spaanse PickUp zou overigens maar zo een nogal hard leven achter de rug kunnen hebben, bijv. met tot 4 m hoog met hooi beladen de helling af komen, dat kan heel goed de reden zijn voor wat hogere veren zonder lading.

't Is ook altijd wat ... de meeste mensen klagen over te lage veren.
Tel eerst je knopen (of zegeningen) nog eens voordat je gaat klussen.

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”