Greenlane Frankrijk 2013 Corrèze, route 1

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Roy

Greenlane Frankrijk 2013 Corrèze, route 1

Berichtdoor Roy » 16 Sep 2013, 11:27

Dit jaar hebben we een deel van onze vakantie in Corrèze doorgebracht. Op camping Lallé hebben we ons kampement opgebouwd en hebben de kinderen heerlijk kunnen spelen in de speeltuin, in het zwembad, op het crossbaantje met de loopfiets en af en toe het varken het oude stokbrood kunnen voeren.
De camping lag in de buurt van Egletons. En dat is geen toeval, want dit plaatsje is het startpunt van enkele mooie greenlane routes.

Het startpunt was "La mairie" en zoals in elke Frans stadje is deze niet moeilijk te vinden. We konden dan ook snel van start. Al snel verlate de route het asfalt en gingen we redelijk stijl een dalletje in.

Afbeelding

In het roadbook staan aanwijzingen vermeld die je helpen te juiste route te vinden. Bij de vermelding van een brug zijn we even gestopt om het beekje te bekijken.

Afbeelding
Afbeelding

Dit roadbook was al enige tijd niet meer gereden en enkele paden waren al aardig aan het dichtgroeien. Dat gaf ons de gelegenheid om aan Thijs en Lotte uit te leggen wat varens zijn onder uit de auto te hoeven stappen.

Afbeelding
Afbeelding

In het gehucht Maumont staat een klein château. Hoewel het privéterrein is, is de eerste binnenplaats wel toegankelijk. Dat bood ons de kans om op een mooi plekje te gaan lunchen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op enkele lager gelegen delen van de route stond in het roadbook vermeld “bourbiers”. Mijn kennis van het Frans is niet geweldig en we waren dan ook erg benieuwd wat we zouden gaan aantreffen. En zie hier wat we aantroffen op onze route.

Afbeelding

Omdat we maar met 1 auto en drie kinderen op de achterbank in het bos stonden moesten we natuurlijk wel eerst overleggen of dit ‘bourbier (=moeras)’ in zouden rijden. We waren nog geen andere auto’s tegen gekomen, wandelaars waren er ook niet en een tractor van een behulpzame boer zou toch enkele kilometers verder staan. Niet echt een aantrekkelijke gedachte om dan in een modder/waterbak vast te zitten. De aanwezigheid van bomen en een functionerende lier heeft toch doen besluiten de gok te wagen.

Afbeelding
Afbeelding

Gelukkig hadden we de lier niet nodig en konden we zonder problemen onze weg vervolgen. Thijs vond het geweldig. De rest van de dag bleef hij vragen of we nog meer modder tegen zouden komen. En jawel, niet veel later passeerden we nog 'bourbiers'.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In de middag zijn we het beekje “Le Doustre” over gestoken. Een mooi plekje om de benen te strekken en met het water te spelen.

Afbeelding
Afbeelding

Op enkele stukken van de route konden we opnieuw de varens bewonderen.

Afbeelding
Afbeelding

De route van ongeveer 40 km eindigde bij het Château de Sedières.

Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet hebben we ons weer prima vermaakt.

Groet, Roy
Laatst gewijzigd door Roy op 27 Sep 2013, 09:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Re: Greenlane Frankrijk 2013 Corrèze

Berichtdoor Roger B. » 16 Sep 2013, 11:53

Mooie route en mooi verslag
gone

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 16 Sep 2013, 12:43

Hey Roy,
Het doet me plezier te vernemen dat jullie zich weer prima hebben vermaakt.
Spijtig dat je foto's niet een beetje groter worden weergegeven, maar het ziet er anders wel mooi uit.
Wees blij dat het "maar" varens waren en geen dichtgegroeide meidoornhagen.

Groeten,
Christiaan

Roy

Berichtdoor Roy » 16 Sep 2013, 13:11

Ik zal eens kijken of ik de foto's wat groter in beeld kan plaatsen.

Er waren heel veel varens, maar zeker ook de nodige takken, boompjes en ander struikgewas. De lak heeft een beetje een zebra-print gekregen..... dat wil zeggen: een mooi gestreept motief. Ik ben wel blij dat de stikkers van de stokstaartjes zijn blijven zitten. Helaas hebben ze wel enkele krasjes opgelopen. Aan de andere kant; dan had 'ie maar geen Defender moeten worden. Ellen en ik hebben elkaar regelmatig aangekeken en bevestigd dat we blij zijn geen 'nieuwe' auto te rijden. Dat maakt het ook mogelijk om met de kaart in de hand elk willekeurig bospad in te rijden. De greenlane mogelijkheden in Corrèze zijn dan ook geweldig. Als je niet bang bent voor een paar krasjes kan je hele dagen door het bos zwerven. Ook grotendeels onverhard van de camping naar de supermarkt is heel goed mogelijk.

Groet,
Roy

PS hierbij nog een fotootje van het zebra-printje.
IMG_0031.JPG

nvberkum

Re: Greenlane Frankrijk 2013 Corrèze, route 1

Berichtdoor nvberkum » 30 Mar 2014, 22:50

Beste Roy,
Mooie route lijkt me! Zit volgende week in de Correze, welk roadbook hebben jullie gebruikt!!

Gr. Niels

Roy

Berichtdoor Roy » 01 Apr 2014, 21:08

Hallo Niels,

Ik stuur je een PB.

Groet, Roy

Roger

Berichtdoor Roger » 06 Apr 2014, 14:56

Mooi hè de Correze.
Woon er inmiddels al weer 4 jaar met veel plezier.
En ik herken het zebraprintje wel. Heb er ook enigzins last van hier. :)

Voor wie in de buurt is, de koffie staat altijd klaar voor een landroverrijder, en de BBQ is snel aangestoken. :)

Cheers

Roger
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 verkocht
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Apr 2014, 15:19

Roger schreef:Mooi hè de Correze.
Woon er inmiddels al weer 4 jaar met veel plezier.
En ik herken het zebraprintje wel. Heb er ook enigzins last van hier. :)

Voor wie in de buurt is, de koffie staat altijd klaar voor een landroverrijder, en de BBQ is snel aangestoken. :)

Vlgs de "Pages Blanches" woont er maar één telefoonnummer in Roupeyroux F-19430 (en daar staat geen Roger bij).

Dus moeten we je met rooksignalen vinden ?? (Mocht ik langs komen, dan kom ik er wel, ik ben in het Frans niet op mijn mondje gevallen.)

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 06 Apr 2014, 15:44

Hahaha. Klopt.

Er is hier wel een vaste lijn maar die is zo prehistorisch dat er geen internet op te ontvangen valt.

Dus maar gewoon een mobieltje voor zowel telefoon als internet.

Voor leden die langs willen komen volstaat een belletje of mailtje.
Je kunt altijd gratis in mn tuin camperen en er is een douche en toilet tot ieders beschikking.

Een flesje wijn en een hamburgertje of bieflapje en Roger is een happy chap.

:)

Roger
+33664458316
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 verkocht
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Apr 2014, 18:06

Roger schreef:Hahaha. Klopt.

Er is hier wel een vaste lijn maar die is zo prehistorisch dat er geen internet op te ontvangen valt.

Dus maar gewoon een mobieltje voor zowel telefoon als internet.

Voor leden die langs willen komen volstaat een belletje of mailtje.
Je kunt altijd gratis in mn tuin camperen en er is een douche en toilet tot ieders beschikking.

Een flesje wijn en een hamburgertje of bieflapje en Roger is een happy chap.

:)

Roger
+33664458316

't Zal wel niet stormlopen, maar ik zag bij het even uitzomen dat je goedbeschouwd niet al te ver van Rocamadour woont, en .. ik was daar een paar jaar terug nog, niet voor de toeristische rim-ram (ik ben er ooit geweest toen de echte grotten van Lascaux nog open waren, toen was het nog een gewoon gedoe) maar voor de natuur (die er nog steeds in overmaat is).

Groeten MarcS

PS Prehistorische vaste lijnen ... dat is passend in het gebied van Neandertalers en CroMagnon-mensen

Terug naar “Reizen”