Blue Phoenix

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
Roger B.

Re: Blue Phoenix

Berichtdoor Roger B. » 11 Dec 2017, 16:47

dus kerstrit 2018 is nog een optie :mrgreen:
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 18 Mar 2018, 14:34

De kerst is gepasseerd en de schorsing verlengd.

Gisteren wel een erg fijne dag gehad bij de landrover. Na een heleboel gehannes met ontluchten eindelijk alle lucht uit het brandstof systeem en dan kan zo'n oude 2,25D toch wel erg lief zijn en met de eerste klap van de startmotor aanslaan. Mechanische diesel techniek: I love it (meestal dan ;) :P )
filmpje door Rob S

tip voor de toekomst: ga pas ontluchten met voldoende brandstof in de tank! :roll:

nu deurrubbers doen en de deuren er weer in hangen, het hok wassen en aanbieden voor apk (en weer in de verzekering natuurlijk)

Fenna
Afbeelding

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 19 Mar 2018, 13:07

Fenna, eerst deuren er in en fatsoenlijk afhangen en dan pas de rubbers d'r in en van de rubbers de dikke schuimrubberen vullingen op de rondingen en in de bovenhoeken uit de deurrubbers peuteren, anders krijg je de deuren bijna niet goed gesteld en/of sluitend.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 19 Mar 2018, 21:30

Hallo Gert Jan,

Dank voor de tip.
Voor 1 deur is het te laat, maar dat geeft een leuke aanleiding voor een vergelijkend onderzoekje ;)
Wordt vervolgd dus ;)

Fenna
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 24 Mar 2018, 21:27

Het vergelijkend deuren afhang onderzoekje is afgerond en inderdaad is het zonder de rubbers makkelijker de deur goed te krijgen en daarna heb je gelijk een leuke klem voor de deurrubbers ;)

Alle deuren en bijna alle rubbers zitten op hun plek.
Wel was een buitenspiegel gesneuveld tijdens de opslag, dus daarvoor is nu een vervanging onderweg. Gelijk geïnvesteerd in wat klein grut en een spiegeltje voor op het spatbord aan de linker (bijrijder)kant als proefje om te kijken of ik daarmee de dode hoek kan overzien als ik in het verkeer zit binnenkort.
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 11 Jun 2018, 19:52

De opbouw is ongeveer (gebruiks)klaar (alleen nog wat vloerplaten vastzetten aan de sillrails), onder de motorkap de klusjes ook gedaan (tuimelaars gereviseerd, kleppen gesteld, verstuivers gecontroleerd, inspuittiming getuned)

APK afspraak gemaakt en verzekering weer geactiveerd. Nog wat losse eindjes vastknopen en dan zie ik het wel of ik weer mag rijden komend weekend ;)

Fenna
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 14 Jun 2018, 22:54

Van de apk keurmeester wat huiswerk meegekregen vandaag .... omvangrijkste was een remverschil voor van 60%. Dat bleek een lekke wielremcilinder te zijn die in de trommel had gedruppeld en met remmen zijn vervolgens de remschoenen lekker ingesmeerd met die meuk. Verder bleek een zekering in mijn nieuwe eigen bedrading niet opgewassen voor de taak en is nu vervangen voor een iets zwaardere. De rest was goed.

De verdere middag had ik gebruikt voor het ophalen van nieuwe wielremcilinders (een kant) + remvoeringen (hele as) en het monteren ervan. Ook bleek ik het stukje leiding van de slang naar de bovenste remcilinder te moeten vervangen omdat ik de nippel er niet netjes uit kreeg. Daarvoor had ik nog een stukje cunifer en passende nippels liggen. Handig zo'n fels setje :)
Voor de apk keurmeester was ik wel te laat vanmiddag, maar een testje bij mijn werkplaats was erg bemoedigend. Zonder handen aan het stuur super strak rechtuit remmen :)
Morgen een en ander aan de apk keurmeester voorleggen.

Fijne avond :) Fenna
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 16 Jun 2018, 00:10

Het huiswerk was goedgekeurd door de keurmeester. Voor geen remverschil meer.
Met de verse apk gelijk maar op pad geweest voor een nieuwe statiefoto:
Afbeelding
ready for adventure

Fenna
Afbeelding

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 16 Jun 2018, 00:51

Gefeliciteerd! :!:
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Houston

Berichtdoor Houston » 16 Jun 2018, 10:42

Heb je t spiegeltje voor de dode hoek al gemonteerd en hoe bevalt ie?
Want ik heb zo’n grote zijspiegel (bij Jansen gekocht) met apart breedte-/dodehoekspiegeltje eronder maar ben matig tevreden;
het ís een verbetering t.o.v. de standaard spiegel maar het onderste / aparte deel is niet verstelbaar. (Ik zou hem liever nog verder naar buiten hebben)
en daarnaast trilt hij en krijg ik m niet stil. Misschien omdat t geheel groter en zwaarder is.
Dus andere oplossingen zijn welkom. ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Terug naar “projectverslagen”